Snovi i Prah

Blog o zivotu, ljubavi prema pisanju, cajevima, secanju i knjigama.

среда, 13. август 2014.

Kako smrsati?

“Znacajni problemi s kojima se suocavamo ne mogu biti reseni na nivou razmisljanja koje je probleme kreiralo.” Albert Einstein

Da li i danas zivite u uverenju da ce vas dijeta spasiti tereta? Ne mislim samo na kilograme. Mislim na sav teret koji nosite sa sobom. Onaj tezi od svakog kilograma koji vam stvara muku da obucete stare pantalone i usku majicu - da, govorim o Vasim osecanjima prema svom izgledu kada se pogledate u ogledalo. Sta osecate? Ljubav prema sebi? Sumnjam.
Kad god vidim osobu sa viskom kilograma znam da taj visak nije prouzrokovala hrana, Mek ili KFC. Vecina nas misli da jeste. Jeste, ako ne zagrebete ispod povrsine da nadjete pravi razlog unistavanja svog organizma. Ne pricam ovo napamet, pricam vam zapravo o sebi. Iskreno vam dajem sebe i ono sto je mene unistavalo - doslovno. Ali ujedno pisem i o Vama jer ne bi citali ovo da ste zadovoljni svojom kilazom. Mozda nisam u pravu, ako je tako nemojte mi zameriti.
Ne tako davno nisam bila zapravo svesna svog problema, nisam bila svesna zasto ja stalno mislim na hranu. Zaista, stalno sam mislila na hranu. Ko o cemu - ja o odlasku u market da se obezbedim slatkisima, sokom i grickalicama. Ponekad bih uhvatila samu sebe kako jedem i natrpavam hranu (ako se to moze uopste zvati hranom) u svoj organizam, a da pri tom uopste nisam osecala glad.
Sta sam ja zapravo hranila? Telo? Ne. Hranila sam svoje strahove, patnju, nezadovoljstvo, bol, mrznju prema sebi.
Necu ulaziti u to sta me je navelo na takav zlocin prema samoj sebi. Da se nastavilo bilo bi fatalno - ubedjena sam u to. Za samo godinu i kusur dana nagurala sam 15kg viska. Izgledala sam u kaputu krajnje normalno jer srecom spasavala me je visina i sav visak koji se gomilao ravnomerno svuda. Medjutim, ono sto se krilo iza kaputa bila je ranjiva osoba koja ni najmanje nije sa sobom srecna. Primecivali su ljudi da se sve vise gojim (pogotovo ljudi koji me dugo nisu videli) svi su se kao skrivajuci sokiravali ;).
Nije mene bilo briga za ljude. Ono sto me je pocelo uznemiravati je bilo moje zdravstveno stanje. Za taj prezderavajuci period moj imunitet  koji je bio malo je reci sjajan, srozao se na nulu. Dva puta sam imala gnojnu anginu, tri puta eserihiju, pojave alergije, stalno bol kod srca, cest bol u kolenu, bol svuda (ne salim se i ne preterujem) i na kraju moj hronicno nizak pritisak postao je visok pritisak. Visok - preko 130. Nisam vam rekla koliko imam godina. Tada sam imala 20. Ne znam sta bi se sa mnom desilo da sam ovako nastavila do tridesete. Hvala Univerzumu sto nisam.
Moj organizam je patio. Da li mislite da Vas organizam ne pati sto ste mu nadenuli visak kilograma? Cak nije ni problem sto je to visak. Problem je sto taj visak nije od zdrave hrane. Znam da nije. Koliko voca dnevno pojedete? Koliko povrca?
O samoj ishrani pisacu u daljim blogovima. Ovaj post je ovde da vam kaze kako cete smrsati.
Vratite se na pocetak teme i procitajte jos jednom citat. Dobri, stari Albert.
Zapravo sve je receno kroz njegovu misao, ali potrudicu se da je primenim na prici: Visak kilograma.

Vasa sema razmisljanja dovela vas je do tacke koju mozda vise ne mozete da izgurate. Verujem da vam je dosta svega, ali verujem da vecina nas bezi od toga da menja sebe. Ne fizicki - psihicni. Psiha je sve i svako ko se pita kako da smrsa na dobrom je putu ako krene od pocetka - od sebe licno.
Postanite svesni situacije. Postanite svesni sebe. Ne sveta oko sebe - svet se nikada nece promeniti zbog vas, ali vase promene promenice i vase vidjenje sveta koji vas okruzuje. Verujte mi.
Zaboravite ljude koji su vas povredili - vi ste im to dozvolili. Zaboravite sve razloge koji cine vas zivot praznim i tuznim. Zaboravite sve sto vas uznemirava, ocistite vas um. Vi ste sebi uvek najbolji prijatelj i toga morate u potpunosti biti svesni. Da li bi voleli da vas prijatelj unistava sebe i svoje zdravlje? Da li bi voleli da vas prijatelj mrzi sebe? 
Pocnite od najvaznije stvari na svetu o kojoj sam mnogo naucila od Lujze Hej koju vam toplo preporucujem. Najvaznija stvar na svetu je: VOLETI SEBE!
Ne znam kako da vam urezem to u memoriju, verujem da ce neko to odmah usvojiti i raditi na tome, verujem da ce biti i onih koji ce odmahnuti rukom i otrcati da drze Dukan i Un dijete koje ce im resiti sve spoljasnje probleme, a ni jedan unutrasnji.
Lujzina vezba glasi: Stanite pred ogledalo, pogledajte svoje oci. Bice i smesno i tuzno. I recite sebi: Volim te! Volim te! Volim te! (svakodnevno kad god se setite radite ovo!)
Ovo je tako banalno, ali je tako lekovito. Ovim recima mozete sebe izleciti od svakog nezadovoljstva koje vas muci. Od svake mrznje koju gajite potajno u sebi. 
Prvi put kada sam ovo uradila plakala sam kao kisa. Tesko je poceti pricati novu pricu, ali to je kljuc uspeha. Nikada ni jedna vasa dijeta nece biti uspesna ako resavate posledice, a ne uzrok nastanka problema. Sve vam zapravo pise u gore navedenom citatu.
Vec danas prihvatite promenu i unitite nesto zaista korisno za sebe i svoj organizam. On je ziv, on vas oseca i pati kada i vi patite. Svaka celija. Zagrlite sebe i zahvalite svakoj celiji na tome sto ce raditi u vasu korist skidanja tereta - sto spoljasnjeg - sto onog sto nas unistava unutra.
Zelim vam srecu na prvoj stanici :)


1 коментара:

  1. mnogo lep blog, dopadaju mi se fotografije :))
    poseti i moj blog i uclani se ako zelis :))
    Isidora
    http://highheelpoodl.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши

Text Widget

Powered By Blogger
Омогућава Blogger.

Followers

© Snovi i Prah, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena